Underground Magic

Az Underground Magic (avagy UM) 2008. őszén alakult meg, amikor 10 fiatal bűvész összeállt, hogy felkavarja kicsit a magyar bűvészet állóvizét. Nem a világot akarjuk megváltani, pusztán létrehozni egy közösséget, és egy felületet, ahol a fiatal bűvészek megmutathatják magukat a nagyérdeműnek, ahol elmondhatjuk, mit gondolunk mi a bűvészetről, és ahol közelebb hozhatjuk a csodát a hétköznapi emberekhez.

Friss topikok

  • Benke Smith (törölt): Nincs azzal semmi baj, ha a bűvész is jól érzi magát! Sőt..... szerintem a legfontosabb, hogy mi é... (2013.11.24. 22:51) Metódus VS hatás
  • Benke Smith (törölt): Az enyémet kihagytad... (2013.11.24. 22:44) A 26. Corodini Kupa kampánya
  • Migmir: magamra nem, de egy régebbi borítóképemre ráismertem :D (2013.11.23. 14:20) Legyél bűvész – a Facebookon is!
  • : Nagyon jó volt a verseny (változatos, humoros), és a gálaműsor is!!! :-) Minden fellépő a legjobb ... (2013.10.14. 18:34) Lezajlott a 26. Corodini Kupa
  • Máté Levente: Profi ahogy általában ! Továbbra is várjuk, illetve van igény közös projectekre is ;) (2013.08.26. 19:02) FTO – Lepkegyűjtő

Címkék

11 (1) 1914 (1) apollo (1) archív (4) army (6) axel (1) bankjegy (1) bend (1) beszámoló (5) bicycle (1) bill (1) bűvészet (13) bűvész blog (2) bűvész tábor (1) card (9) cardistry (7) cdm (1) change (1) coin (1) copperfield (1) Corodini (7) Corodini Kupa (6) d+m (4) daniel madison (6) dave (1) daves (1) david stone (1) deck (2) drift (1) effekt (1) ekloga (1) ellusionist (3) elmélet (20) előadás (24) érme (1) factory (2) fesztivál (1) Figró (2) film (2) filmklub (1) flamingo (1) flöris (4) flourish (6) fto (9) greatest (2) hajlítás (1) Harry Potter (1) hogy ne (2) hornets (1) idézet (4) inspiráció (3) Joshua Jay (1) JourneyBP (1) just for fun (9) karácsony (1) kardistry (1) karnival (1) kártya (9) knights (1) komikus (3) konferencia (2) kritika (6) Kurt Demey (1) legjobb (1) magic (1) magician (2) magician army (5) mentalizmus (7) molnár szabolcs (1) money (1) művészet (9) mystique (2) ninja (1) Nyersvas (1) nyitó (1) opener (1) óra (1) pakli (5) parafenomén (1) penguin (1) pénz (1) poén (10) Rahat (1) retró (1) robert houdin (2) samurai (1) sharpie (1) sike (2) sorozat (1) szabadulás (2) szeminárium (3) templar (1) the1914 (1) theory (2) thomas (2) thru (1) titok (1) történelem (2) trick (1) trükk (5) tutorial (1) tv show (4) új (1) újbűvészet (9) um (20) underground (9) varázslat (3) vex (1) vice (1) videó (27) vizsga (1) watch (1) workshop (4) Címkefelhő

Mi számít lopásnak?

2012.06.14. 00:45 Gyertyán Balázs

Minap új műsor készítésébe fogtam. Arra gondoltam, csinálnék valami nagyon vicces stand-up rutint. Ahogy elkezdtem gondolkodni, rengeteg előadó és műsor jutott eszembe, amiket korábban láttam, és amik nagyon tetszettek (ez az egyik ilyen, ez meg a másik). A Piffes műsor persze nem csak nekem tetszett meg, egy orosz kolléga meg is csinálta a "saját" verzióját. Született is erről egy cikk a blogon. Nyilván eszembe sem jutna lekoppintani szó szerint az egész előadását Piffnek. De ahogy elkezdtem gondolkodni, milyen vicces rutinokat ismerek, és milyen gegeket, hamar rájöttem, hogy ezek nagy részét más előadóktól nyúltam. Akadnak persze olyanok, amelyeket már annyian használtak, hogy közkincsnek számítanak (pl. a NEM geg a mentalistáknál), de nagyon sok olyan poén van, aminél tudni lehet, ki találta ki. Szóval, hol kezdődik a lopás? Ha megcsinálom John Archer rutinját, az nyilvánvalóan az. De ha az ő poénjait használom más bank nighttal? És ha csak egy sort veszek át tőle?

Én amúgy azt gondolom, hogy törekedni kell az eredetiségre, és ahol lehet kerülni mások poénjainak a használatát (nem illemből, hanem magunk miatt), de ez ugye az elmélet, a gyakorlat meg persze mást mutat (nálam is). De kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is!

3 komment

Címkék: előadás poén elmélet

A bejegyzés trackback címe:

https://undergroundmagic.blog.hu/api/trackback/id/tr854587049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kelle Botond · http://www.buveszmusor.hu/ 2012.06.14. 08:52:23

Archer árulja a rutinját, így ha azt csinláod nem számít lopásnak. Szerintem hacsak nem szó szerint ugyanazokkal a poénokkal csinálja valaki, akkor teljesen helyénvaló a dolog. A legtöbb embernek nem is hiszem, hogy jól állnának ezek a poénok. Nem tudom például elképzelni Breiner Tamást, amint azt mondja egy nézőnek: "az enyém nagyobb, mint a tiéd".

Gyertyán Balázs 2012.06.14. 13:47:52

Itt elsősorban a poénokra gondoltam, hogy azt mennyire illik lopni. Tamásról ugye azért nehéz elképzelni ezt, mert neki van kiforrott stílusa és személyisége, de a lopásra általában azok vetemednek, akiknek nincs.

NemethGabor 2012.06.27. 08:46:09

Szerintem, ha magát a poént veszed át majd átalakítod, hogy passzoljon a saját stílusodhoz akkot már nem számít lopásnak, mert tettél bele valami eredetit. Mindenki lopással kezdi de ha jó akkor képes kinőni ebből a korszakból szerintem.
süti beállítások módosítása